Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2013

Ο θάνατος βρίσκει μερικούς "τεμπέληδες" εκπαιδευτικούς...

πηγή:


ΑΝΤΙΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ


Σου είπαν για τους τεμπέληδες τους εκπαιδευτικούς. Για τη δημοσιοϋπαλληλίστικη νοοτροπία τους, για τις λίγες ώρες που δουλεύουν, για το ότι δε θέλουν να αξιολογηθούν.

Πέρσι 3 δασκάλες στο νομό Ηλείας. Τον προηγούμενο μήνα εκπαιδευτικοί στο νομό Τρικάλων. Σήμερα, 2 δάσκαλοι στη Ρόδο.
Νεκροί από αυτοκινητιστικό. Στο δρόμο από/προς το σχολείο. Για τα 600 ευρώ.
Στη Ρόδο της ανάπτυξης και των επενδύσεων, στη Ρόδο των χλιδάτων ξενοδοχείων. Στη Ρόδο που στους δρόμους πνίγονται δάσκαλοι που έφευγαν από το σχολείο τους.
2 νεκροί στη Ρόδο.
Στο αυτοκίνητο επέβαιναν ο 50χρονος καθηγητής αγγλικών η 30χρονη δασκάλα και ένας ακόμα δάσκαλος επίσης 30 ετών ο οποίος διεσώθη από θαύμα.



Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου 2013

ΟΛΜΕ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΎ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Κύριοι και κυρίες μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
Η ΟΛΜΕ εκπροσωπεί το σύνολο των 73.000 εκπαιδευτικών της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Απευθυνόμαστε σε εσάς για να σας ενημερώσουμε για την τραγική κατάσταση της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας, που είναι αποτέλεσμα της νεοφιλελεύθερης πολιτικής που ασκείται και των μνημονίων που έχουν υπογράψει η κυβέρνηση με την τρόικα (ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ).  Τα συνεχή βάρβαρα μέτρα τα οποία μας επιβάλλονται έχουν εξαθλιώσει όλους τους εργαζόμενους, έχουν αυξήσει την ανεργία και  διαλύουν την κοινωνική συνοχή. Με τα μέτρα αυτά αυξάνεται αντί να μειώνεται το χρέος της χώρας μας.
Οι σημαντικότερες επιπτώσεις αυτής της πολιτικής στη δημόσια εκπαίδευση είναι οι παρακάτω:
  • Μείωση των δημοσίων δαπανών για την παιδεία κατά 33% (2009 – 2013) και κατά 47% μέχρι το 2016. Ο δημόσιες δαπάνες  για την παιδεία είναι στο 2,51% του ΑΕΠ το 2013 και θα φτάσουν στο 2,15% το 2016.
  • Κλείσιμο σχολείων και κατάργηση των εκπαιδευτικών υποστηρικτικών δομών (σχολικές βιβλιοθήκες, ενισχυτική διδασκαλία, κατάργηση συμβουλευτικών σταθμών, δομών ΣΕΠ κ.λπ). Πάνω από 1.200 σχολεία στην ΠΕ και ΔΕ από το 2011 και, προσφάτως, 102 ΕΠΑΣ έκλεισαν.
  • 30.000  λιγότεροι εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που σημαίνει μείωση κατά 30% του συνόλου των εκπαιδευτικών της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τον Ιούνη του 2010. (15.000 από αυτούς μέσα στο καλοκαίρι του 2013). Από 102.360 εκπαιδευτικούς το 2010, φτάσαμε στους 72.428 το 2013.
  • Απολύθηκαν 10.000 αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στη θέση αυτών μόλις 390 αναπληρωτές προσλήφθηκαν εφέτος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση έναντι  3757 το προηγούμενο σχολικό έτος 2012-13 (90% μείωση) και 5527 το 2011-12 (93 % μείωση).
  • Τέθηκαν σε 8μηνη διαθεσιμότητα και με τον κίνδυνο της  απόλυσης 1992 εκπαιδευτικοί της επαγγελματικής εκπαίδευσης και 395 σε υποχρεωτική μετάταξη σε διοικητικές θέσεις, με αποτέλεσμα την κατάργηση τριών σημαντικών τομέων στα δημόσια επαγγελματικά λύκεια και στις επαγγελματικές σχολές (υγείας-πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών, αισθητικής-κομμωτικής). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα 10.000 μαθητές να μη βρίσκουν την ειδικότητά που είχαν επιλέξει στα σχολεία (καλύτερα: να διακόψουν τις σπουδές τους στην ειδικότητα που είχαν επιλέξει). Ταυτόχρονα, οι περίπου 10.000 μαθητές αυτών των ειδικοτήτων, που συνεχίζουν στην τελευταία τάξη για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην ειδικότητά τους, στην πλειοψηφία τους δεν κάνουν μαθήματα μέχρι σήμερα γιατί οι καθηγητές τους έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα.
  •  Υποχρεωτική μετάταξη 5.000 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και σε διοικητικές θέσεις
  • Μείωση των ετήσιων αποδοχών των όλων των εκπαιδευτικών από 22% έως και 45% για τους  νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς. Εισαγωγικός μισθός 640 ευρώ από 1070 και καταληκτικός 1400 ευρώ από 1600 καθαρά. Μείωση των συντάξεων και του εφάπαξ.
  • Αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών κατά 2  ώρες με αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι στην περιοχή στην οποία εργάζονται.
  • Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα από 25 στους 30. Υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία για να μη δημιουργούνται μικρότερα τμήματα.
  • Καθιέρωση ενός νέου συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα  βασίζεται μεταξύ άλλων και στις επιδόσεις  των μαθητών σε εθνικής κλίμακας εξετάσεις και θα επηρεάζει τη μισθολογική και τη βαθμολογική εξέλιξη, θα οδηγεί στη χειραγώγηση αλλά ακόμα και σε απολύσεις εκπαιδευτικών.
  • Ψήφιση ενός νέου, πιο αυταρχικού πλέγματος νόμων (νέο πειθαρχικό, ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο, αξιολόγηση κ.λπ.) που μαζί με τις διαθεσιμότητες, απολύσεις, υποχρεωτικές μετακινήσεις δημιουργούν ένα κλίμα φόβου και ανασφάλειας διαλύοντας συγχρόνως και κάθε συλλογικότητα στο σχολείο.
Νέος νόμος για την εκπαίδευση (λύκειο-ΤΕΕ)
Η κυβέρνηση ψήφισε το νέο νόμο 4186/13 χωρίς κανένα διάλογο, εγκαθιστώντας ένα σκληρό, εξεταστικό σύστημα σε όλες τις τάξεις τόσο στο γενικό όσο και το επαγγελματικό λύκειο, που, σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της μαθητικής διαρροής και των φροντιστηρίων και θα οδηγήσει ένα μεγάλο τμήμα μαθητών στην πρόωρη, στενή και φτηνή κατάρτιση μετά των Γυμνάσιο. Παραχωρείται ένα τμήμα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης  στους ιδιώτες και εισάγεται η μαθητεία ακόμα και σε ανήλικους μαθητές.
Ας σημειωθεί ότι όλα αυτά συμβαίνουν όταν είναι ευρέως γνωστό ότι η παιδεία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε κάθε σχεδιασμό που αποσκοπεί στην υπέρβαση της κρίσης και όταν διεθνείς φορείς και οργανώσεις όπως ο ΟΗΕ συνιστούν την εξαίρεσή της από τα μέτρα περικοπών που συνήθως εφαρμόζονται σε ανάλογες περιπτώσεις.
Κύριοι και κυρίες βουλευτές
Ζητάμε τη δική σας παρέμβαση στα όργανα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να σταματήσει η πολιτική των μνημονίων που διαλύει το δημόσιο σχολείο και όλα τα δημόσια κοινωνικά αγαθά στη χώρα μας και εξαθλιώνει οικονομικά και εργασιακά όλους τους εργαζόμενους, αφήνοντας βεβαίως στο απυρόβλητο αυτούς που κατέχουν τον πλούτο.

Σάββατο, 16 Νοεμβρίου 2013

Πρόταση για τη ΣΚΖ: παιχνίδι με τα λεμόνια (διαφορετικότητα)

Παιχνίδι με τα λεμόνια (διαφορετικότητα),
των
Νικολαΐδη Νίκου & Χρυσοστόμου Ανδριανής.


Επίσης χρήσιμο είναι το 12λεπτο βίντεο

Zero

 

[Μ. Δουκάκη & Μ. Νίνος]

Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2013

Η προφορά των συμφώνων /ʃ/ /s/

E. P. Ninos     BA English & Greek, Dip RSA TEFL, MA Ed.

Προσοχή στην προφορά των δύο φθόγγων, διότι αλλάζει το νόημα και η ορθογραφία.
Πρόκειται δηλαδή για εντελώς διαφορετικές λέξεις.
Τα παρακάτω ζεύγη λέξεων διαφοροποιούνται ως προς το πρώτο φώνημα:
τριβόμενο φατνιακό-ουρανικό άηχο / τριβόμενο φατνιακό άηχο
fricative palato-alveolar / fricative alveolar
/ʃ/                /s/

shake    τραντάζω        sake    χάρη
shale    σχιστόλιθος        sale    πώληση
shallow ρηχός            sallow    ωχρός
shame    ντροπή        same    ίδιος
shank    κνήμη            sank    βούλιαξα
shave    ξυρίζομαι        save    σώζω
she    αυτή            sea    θάλασσα
shear    κουρεύω        seer    μάντης
sheen    γυαλάδα        seen    δει
sheep    πρόβατο        seep    στάζω
sheer    καθαρός        seer    μάντης
sheet  φύλλο χαρτί        seat    θέση
shelf    ράφι            self    ο εαυτός μου
shell    όστρακο        sell    πουλάω
shift    βάρδια            sift    κοσκινίζω
shimmer τρεμοφέγγω    simmer σιγοβράζω
shine    λάμπω            sign    υπογράφω, πινακίδα
shingle     κοκάλη        single    μοναδικός
ship    πλοίο            sip    ρουφάω
shit    σκατά            sit    κάθομαι
shoal    κοπάδι ψαριών    sole    σόλα, το ψάρι “γλώσσα”
shock    δόνηση, σοκ        sock    κάλτσα
shoot    πυροβολώ        soot    καπνιά
shop    μαγαζί            sop    παπάρα
shore παραλία        sore    πρησμένος
short    κοντός            sort    είδος
shot    πυροβόλησα        sot    μπεκρούλιακας   
show    δείχνω            sow    σπέρνω
shuck     φλούδα        suck    ρουφάω
shun    αποφεύγω        sun    ήλιος
shy    ντροπαλός        sigh    αναστεναγμός



Places of articulation (passive & active):
1. Exo-labial, 2. Endo-labial, 3. Dental, 4. Alveolar, 5. Post-alveolar, 6. Pre-palatal, 7. Palatal, 8. Velar, 9. Uvular, 10. Pharyngeal, 11. Glottal, 12. Epiglottal, 13. Radical, 14. Postero-dorsal, 15. Antero-dorsal, 16. Laminal, 17. Apical, 18. Sub-apical

Κυριακή, 10 Νοεμβρίου 2013

ΙΣΤΟΡΙΑ Β' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Η διαμόρφωση της μεσαιωνικής ελληνικής βυζαντινής αυτοκρατορίας

[χρυσό νόμισμα solidus με εικόνα του Νικηφόρου Α' ]
 
Σημειώσεις, λεξιλόγιο  &  χρήσιμους υπερδεσμούς
για την ενότητα 1  του πρώτου μέρους του 
τρίτου κεφαλαίου
του σχολικού εγχειριδίου [σ. 32-33]

Η διαμόρφωση της μεσαιωνικής ελληνικής βυζαντινής αυτοκρατορίας [σ. 32-33]

μπορείτε να βρείτε στο wιki μου

[Μανόλης Νίνος]

Κυριακή, 3 Νοεμβρίου 2013

Προετοιμασία εκπαιδευτικής εκδρομής στη Μονή Καισαριανής






Φωτογραφική παρουσίαση [σε μορφή διαμοιρασμένου εγγράφου Google]
της ανακαινισμένης Μονής Καισαριανής,
με σχετική βιβλιογραφία,
προετοιμάζοντας την επίσκεψη όλων των τμημάτων της Β' Τάξης
του 15ου Γυμνασίου Περιστερίου,
την Παρασκευή 8/Νοε/2013.