Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2014

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΚΑΣΣΑΝΔΡΕΣ…

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ 
 ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ            
 17/11/2014

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΚΑΣΣΑΝΔΡΕΣ…

"Αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας, ώστε να κρίνεται το έργο των εκπαιδευτικών από τα αποτελέσματά τους, δηλαδή από τις επιδόσεις των μαθητών στο γυμνάσιο και στο λύκειο». [Α. Σαμαράς, εφ. Καθημερινή, 16/11/2014]

«Μάλλιασε» η γλώσσα μας, χρόνια τώρα, ΝΑ ΤΟ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΓΡΑΦΟΥΜΕ! ΤΩΡΑ, "ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΣΑΜΑΡΑ", ήρθε η ώρα να το πιστέψουν και οι τελευταίοι δύσπιστοι… Σε άρθρο του στην «Καθημερινή της Κυριακής» (16/11/2014), με τίτλο «Η επόμενη μέρα: Μεταρρυθμιστικό άλμα στο αύριο» ο Σαμαράς ανακοινώνει, ανάμεσα σε άλλα, το επόμενο κύμα μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία με τα παρακάτω λόγια:  "Αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας, ώστε να κρίνεται το έργο των εκπαιδευτικών από τα αποτελέσματά τους, δηλαδή από τις επιδόσεις των μαθητών στο γυμνάσιο και στο λύκειο».
Μετά και από αυτό το αποκαλυπτικό άρθρο υπενθυμίζουμε ότι οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, όπως και ΕΛΜΕ της Δυτικής Αθήνας,  έχουν προχωρήσει στην προκήρυξη Απεργίας – Αποχής από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας  και της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που προβλέπονται από το ν. 4024/11, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, ν. 3848/10, ν. 3679/10.  Ως εκ τούτου καλούμε όλους τους συναδέλφους, τους διευθυντές σχολείων και τους σχολικούς συμβούλους να μη συμμετάσχουν σε καμιά διαδικασία με την οποία υλοποιείται το παραπάνω νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση. Καλούμε τους συναδέλφους, χωρίς φόβο, να οργανώσουν την αντίστασή τους σε κάθε σχολείο με βάση τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ: Σημαίνει ότι απέχουμε από συγκεκριμένο έργο και όχι από κάθε έργο. Δεν είναι στάση εργασίας. Εκτελούμε όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά μας (διδακτικά και άλλα διοικητικά και εκπαιδευτικά) εκτός από αυτά που απορρέουν από τις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης. Όσοι συνάδελφοι συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ δε διατρέχουμε κανένα πειθαρχικό κίνδυνο, αφού είναι μια καθ’ όλα νόμιμα προκηρυγμένη κινητοποίηση που έχει απόλυτη και πλήρη κάλυψη της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ. Επίσης δεν τίθεται θέμα παρακράτησης χρημάτων, αφού εκτελούμε πλήρως το εκπαιδευτικό μας έργο και όλα τα καθήκοντα μας ως εκπαιδευτικοί. 

ΓΙΑ τους ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ: Καλούμε τους διευθυντές να μην δεχτούν ούτε να αξιολογηθούν ούτε να μετατραπούν σε αξιολογητές των συναδέλφων ή των σχολείων τους μέσω της αυτοαξιολόγησης. Αυτό σημαίνει ότι επικαλούνται την απεργία-αποχή που κήρυξαν τα αρμόδια όργανα της ΟΛΜΕ, ώστε να μην παραδώσουν προγραμματισμό δράσης ή σχέδια δράσης των σχολικών μονάδων τους, να μην συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως ή σε δια ζώσης επιμόρφωση για την αξιολόγηση, να μην συμμετέχουν στις διαδικασίες της προσωπικής αξιολόγησής τους και να μην καταθέσουν στη σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα τον φάκελο τους (portfolio), να μην αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς, να μην πιέζουν τους συναδέλφους προς αυτήν την κατεύθυνση.

Για όλους τους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ: Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να μην δεχτούν ούτε να αξιολογηθούν, ούτε να αξιολογήσουν το σχολείο τους μέσω της αυτοαξιολόγησης. Αυτό σημαίνει ότι επικαλούνται την απεργία-αποχή που κήρυξαν τα αρμόδια όργανα της ΟΛΜΕ, ώστε: Να μην παραδώσουν προγραμματισμό ή σχέδιο εργασίας για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας, Να μην κάνουν αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση, Να μην παραδώσουν έκθεση ατομικής αξιολόγησης, Να μην δεχτούν καμιά διαδικασία αξιολόγησής τους από το σχολικό σύμβουλο και το διευθυντή του σχολείου.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ: Όταν καλούμαστε σε συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων που έχει θέμα σχετικό με την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση, π.χ. σχέδια δράσης, προγραμματισμός ΑΕΕ κ.λ.π., δηλώνουμε συμμετοχή στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ. Η συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή αφορά το συγκεκριμένο και μόνο θέμα  της ημερήσιας διάταξης. Αν ο σύλλογος διδασκόντων έχει κι άλλα θέματα, συμμετέχουμε σε όλα τα υπόλοιπα και απέχουμε στο συγκεκριμένο. Όταν η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας συμμετέχουν στην απεργία-αποχή, τότε στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν έχει απαρτία ο σύλλογος διδασκόντων και άρα δεν μπορεί να προχωρήσει καμία διαδικασία σχετικά με την αυτοαξιολόγηση. Στην περίπτωση αυτή, ο διευθυντής γράφει στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή ότι λόγω της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ, ο σύλλογος διδασκόντων δεν είχε απαρτία και επομένως δεν προχωρά καμιά διαδικασία. Επιδιώκουμε σε κάθε σύλλογο διδασκόντων η συμμετοχή στην απεργία-αποχή να είναι πλειοψηφική, παρ’ όλα αυτά κάθε συνάδελφος έχει και προσωπικά το δικαίωμα της αποχής. Συμμετέχοντας στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ-ΔΟΕ υπερασπιζόμαστε τη Δημόσια Εκπαίδευση από την κατηγοριοποίηση των σχολείων, υπερασπιζόμαστε την παιδαγωγική μας ελευθερία. Δίνουμε κοινό αγώνα με πάνω από 20 Ομοσπονδίες του Δημοσίου για την υπεράσπιση των κοινωνικών αγαθών και των εργασιακών μας δικαιωμάτων, ενάντια στις διαθεσιμότητες-απολύσεις και τη χειραγώγηση-υποταγή που φέρνει η αξιολόγηση.  Καλούμε τους συναδέλφους  διευθυντές και όλους τους συναδέλφους, με συλλογικές αποφάσεις σε κάθε σχολείο, να συμμετέχουν στην προκηρυγμένη απεργία - αποχή και να ΜΗΝ προχωρήσουν καμία διαδικασία αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης.

Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου 2014

Δήλωση των Παρεμβάσεων σχετικά με τη συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ

Ο υπουργός Παιδείας και «αγαπημένος» των ΜΜΕ ξαναχτύπησε, ξεπερνώντας μάλιστα κάθε όριο σε θρασύτητα, αλαζονεία και παραχάραξη της πραγματικότητας. Απέδειξε για μια ακόμα φορά ότι μπροστά στη καταθλιπτική πραγματικότητα που ζουν οι δεκάδες χιλιάδες των εκπαιδευτικών και μαθητών, ο υπουργός επιλέγει να «χτίσει» το προσωπικό του προφίλ εξυπηρετώντας μικροπολιτικές και μικροκομματικές του σκοπιμότητες. Στη συνάντηση λοιπόν με το ΔΣ της ΟΛΜΕ στις 31 Οκτωβρίου, αντί να συζητήσει για την καυτή ατζέντα των σοβαρών προβλημάτων (κενά, διορισμοί, διαθεσιμότητες, αξιολόγηση, κλπ) που αποτελούν βραδυφλεγή βόμβα για την εκπαίδευση, ο υπουργός επέλεξε να αλλάξει τη θεματολογία αιφνιδιαστικά και να ξεκινήσει με αυτά που ο ίδιος θεωρούσε αναγκαία να συζητηθούν παρακάμπτοντας τη σκληρή πραγματικότητα. Ξεκίνησε λοιπόν ζητώντας ούτε λίγο – ούτε πολύ πιστοποιητικά «νομιμοφροσύνης» και υποταγής από το ΔΣ της ΟΛΜΕ – υπό τον τίτλο «moratorium» – απαιτώντας μάλιστα από αυτό να δεσμευτεί ώστε να μην οργανώνονται κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις από τις τοπικές ΕΛΜΕ και φορείς όταν ο ίδιος θα επισκέπτεται σχολεία καθώς και κατά τη διάρκεια των παρελάσεων(!!) ως απαραίτητο όρο ώστε να «απομακρύνει τα κάγκελα και την αστυνομία». Έφτασε μάλιστα σε τέτοιο σημείο θρασύτητας ώστε να καταφέρεται απέναντι σε έναν ολόκληρο σκληρά δοκιμαζόμενο κλάδο και τις μεγάλες αγωνιστικές κινητοποιήσεις του με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς όπως «άμα δεν επισκεφθώ εγώ τα σχολεία, τρεις και ο κούκος είστε»! Είναι προφανές ότι η κίνηση αυτή, εντασσόταν στο επικοινωνιακό παιχνίδι του υπουργού. Χαρακτηριστικό μάλιστα στοιχείο που επιβεβαιώνει τους επικοινωνιακούς ελιγμούς του, ήταν το γεγονός ότι πριν καν ολοκληρωθεί η συνάντηση, το υπουργείο είχε δημοσιεύσει ήδη το δελτίο τύπου από αυτή στο οποίο διαστρέβλωνε τα όσα πραγματικά ειπώθηκαν.  Στην ουσία της – ελάχιστης χρονικά – συζήτησης που έγινε, δήλωσε ορθά – κοφτά και με απόλυτο κυνισμό ότι «δεν θα προσληφθεί ούτε ένας αναπληρωτής», «δεν θα υπογραφεί ούτε μια συνταξιοδότηση για φέτος». Σε σχέση με τους συναδέλφους μας που βρίσκονται εδώ και 16 μήνες σε καθεστώς απόλυτης ομηρίας – λόγω της διαθεσιμότητας – η απάντηση ήταν ξανά «μια από τα ίδια». Επανέλαβε τις δήθεν προσωπικές του δεσμεύσεις για να μην απολυθεί κανείς και παρέπεμψε για μια ακόμα φορά το ζήτημα στον… Μητσοτάκη. Φυσικά καμία απολύτως δέσμευση δεν προέκυψε για τους 85 συναδέλφους μας οι οποίοι σταμάτησαν να μισθοδοτούνται ήδη από τον περασμένο Μάρτη. Όσο για τα 1500 σχολεία που σβήστηκαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια από το σχολικό χάρτη, εξ’ αιτίας των καταργήσεων και των συγχωνεύσεων, όσο για τα υπερδιογκωμένα τμήματα που στοιβάζουν τους μαθητές και δημιουργούν παιδαγωγικές συνθήκες των προηγούμενων τριάντα και πλέον χρόνων, δήλωσε αναίσχυντα ότι η πολιτική επιλογή ήταν σωστή και ότι συμφωνεί με αυτή, δείχνοντας εμμέσως πλην σαφώς το δρόμο για το πώς θα αντιμετωπιστούν και φέτος τα τραγικά προβλήματα από τις ελλείψεις εκπαιδευτικών. Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα θέματα της συνάντησης, ο – κατά τα άλλα – υπουργός Παιδείας, παρέπεμψε το ΔΣ της ΟΛΜΕ, στην κουστωδία των υπηρεσιακών παραγόντων που βρίσκονταν εκατέρωθεν του, διότι ο ίδιος είχε… άλλες δουλειές.  Μετά και από αυτά η πορεία αποχώρησης όλου του ΔΣ ήταν προδιαγεγραμμένη μιας και δεν υπήρχε πλέον κανένα περιθώριο στοιχειώδους συζήτησης. Να σημειώσουμε ότι είχε προηγηθεί η αποχώρηση του εκπροσώπου του ΠΑΜΕ λίγα λεπτά νωρίτερα.
Ιδού το πραγματικό πρόσωπο του πολιτικού προϊστάμενου και εργοδότη, δεκάδων χιλιάδων δασκάλων και καθηγητών. Η προσωποποίηση του αυταρχισμού, της προσωπικής επικοινωνιακής πολιτικής, της απαξίωσης ενός κλάδου που αγωνίζεται κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες να κρατήσει τα σχολεία ανοιχτά και τους μαθητές στις τάξεις. Μπροστά στα δεδομένα όπως διαμορφώνονται έχουμε λοιπόν να καταθέσουμε τα εξής. Το συνδικαλιστικό και εκπαιδευτικό κίνημα δεν υποτάσσεται και δεν συναινεί με τους δήμιούς του. Πολύ περισσότερο δεν ζητά την «άδειά» τους για να οργανώσει τις αντιστάσεις και τις κινητοποιήσεις του απέναντι σε αυτή τη βάρβαρη πολιτική και σε όσους την εκφράζουν και την υλοποιούν. Στο διά ταύτα και επειδή διαμορφώνονται αρνητικές και επικίνδυνες συνθήκες οι οποίες απειλούν να μετατρέψουν την Ομοσπονδία σε διακοσμητικό στοιχείο που θα συμπληρώνει το επικοινωνιακό προφίλ του υπουργού, εκφράζουμε την απόλυτη αντίθεσή μας στη συνέχιση αυτών των «τακτικών» συναντήσεων. Είναι πέρα από προφανές ότι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, δεν πρόκειται να διαφοροποιηθεί ούτε στο ελάχιστο από την πολιτική που «καίει» μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία. Ο μόνος όρος που μπορεί να αλλάξει, να αναχαιτίσει και να ανατρέψει αυτή την πολιτική είναι ο αποφασιστικός, μαζικός και παρατεταμένος αγώνας των εκπαιδευτικών και όλου του λαού.

Οι εκπρόσωποι των ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ στο ΔΣ της OΛΜΕ, Γιώργος Δεμερδεσλής - Χρίστος Σόφης