ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΟΡΟΪΔΙΑ KAI THN ΕΞΑΠΑΤΗΣΗ - ΚΑΜΙΑ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Την
ώρα που η κυβέρνηση υλοποιεί τα σχέδιά της για την αξιολόγηση – χειραγώγηση,
που κατηγοριοποιεί και τιμωρεί εκπαιδευτικούς, μαθητές και σχολεία,
επιχειρείται η εξαπάτηση των εκπαιδευτικών με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων για να νομιμοποιηθούν οι κυβερνητικές
μεθοδεύσεις και πολιτικές. Ο
Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια
της απάτης και της υποταγής μέσα σε μια εβδομάδα, προτάσσοντας υποτίθεται ως «τελικό σκοπό τη βελτίωση και την ποιοτική
αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης».
Για άλλη μια φορά αυτοί που υλοποιούν το συμβόλαιο θανάτου της δημόσιας
και δωρεάν εκπαίδευσης επικαλούνται την ποιότητα! «Αιδώς Αργείοι»! Με την πολιτική και τα Μνημόνιά σας έχετε
στραγγαλίσει οικονομικά την εκπαίδευση, τα σχολεία δε διαθέτουν οικονομικούς
πόρους για τις πιο βασικές τους ανάγκες, κλείνετε σχολεία, αφήνετε σχολεία
χωρίς εκπαιδευτικούς, αυξάνετε τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, δυσκολεύετε
την πρόσβαση των μαθητών από τις φτωχότερες τάξεις και τις πιο απομακρυσμένες
περιοχές (κατάργηση δωρεάν μεταφοράς και υποστηρικτικών δομών), πετσοκόβετε
μισθούς και δικαιώματα των εκπαιδευτικών και ΤΟΛΜΑΤΕ να μιλάτε για «ποιότητα»,
Φαρισαίοι υποκριτές;
2. Επιδιώκει να χειραγωγήσει ιδεολογικά τους εκπαιδευτικούς, να τους καθυποτάξει διοικητικά, να επιβάλει τη συμμόρφωση και την πειθάρχηση.
3. Αποτελεί σημαντικό μοχλό της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης του σχολείου και της οικοδόμησης του σχολείου της αγοράς.
4. Κατηγοριοποιεί τα σχολεία σε «πετυχημένα» και «αποτυχημένα» με αγοραία κριτήρια.
5. Επιδιώκει την ταξική κατηγοριοποίση των μαθητών και των σχολείων, τιμωρώντας τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς με βάση τις επιδόσεις των μαθητών.
6. Η ζωντανή εκπαιδευτική πράξη, από σύνθετη λειτουργία, μετατρέπεται σε άθροισμα μετρήσιμων πράξεων, συμπεριφορών και σχέσεων, οι ανθρώπινες διανοητικές λειτουργίες και ικανότητες «μετρώνται» με βάση τα πρότυπα της βιομηχανίας και του εμπορίου. Η εκπαιδευτική διαδικασία επηρεάζεται από πολυάριθμους κοινωνικούς, οικονομικούς, πολιτισμικούς κλπ παράγοντες και δεν μπορεί «να μετρηθεί».
·
ΔΕΝ
ΣΥΝΟΜΙΛΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΦΑΓΕΙΣ ΜΑΣ - ΧΩΡΙΣ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ,
ΟΙΚΟΔΟΜΟΥΜΕ ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ ΤΗΣ
«Ο
δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του θα γίνει διπλά σκλάβος
ή θα
καταντήσει ένας ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος, ανίκανος να μορφώσει άλλους»
Δημήτρης Γληνός
Το Σάββατο 29/09/2012 με αντιδημοκρατικό τρόπο
η ΔΑΚΕ [μέσω των στελεχών της και του Προέδρου της ΟΛΜΕ] αποχώρησε από τη
συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ [όπως και οι λιγοστοί πρόεδροι της ΠΑΣΚ] και
δεν επέτρεψε να συζητηθούν και να υιοθετηθούν σοβαρά και επείγοντα ψηφίσματα, με πιο βαρύνον αυτή τη στιγμή το θέμα της
αξιολόγησης, που οδηγεί σε απολύσεις- κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων και είναι ο βασικός μοχλός
παγώματος και μείωσης των μισθών. ΠΑΣΚ
και ΔΑΚΕ μεθοδευμένα εδώ και καιρό προλειαίνουν το έδαφος για να περάσει ο
οδοστρωτήρας της αξιολόγησης και να
τροποποιηθούν αποφάσεις της ΟΛΜΕ που κινούνται σε θετική κατεύθυνση, αναδεικνύοντας την αντιδραστική τους γραμμή, παίζοντας στην ουσία
φιλοκυβερνητικά παιγνίδια στις πλάτες
των εκπαιδευτικών.
Το
γάντι που πετάει η κυβέρνηση και το υπουργείο με την έναρξη της αξιολόγησης
κάτω από αυτές τις συνθήκες και με αυτόν τον υπόγειο τρόπο το εκπαιδευτικό
κίνημα πρέπει να το σηκώσει. Πρώτη
απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι η καθολική άρνηση των εκπαιδευτικών στη
συμπλήρωση των ερωτηματολογίων του Υπουργείου και στη λήψη κλειδαρίθμων και όλων των σχετικών
που περιγράφει η εγκύκλιος. Η απάντηση μας πρέπει να είναι μαζική, ενωτική, με αποφάσεις
γενικών συνελεύσεων, ΔΣ των ΕΛΜΕ και των συλλόγων διδασκόντων κάθε σχολείου.
·
Να βάλουμε φρένο στις
μεθοδεύσεις του Υπουργείου, που μας οδηγούν σε απολύσεις, ανεργία και εξευτελισμό.
·
Δεν
υπάρχει δίλημμα: θα εγερθούμε. Με ψηλά το κεφάλι, θα παλέψουμε με αξιοπρέπεια
για μας και τα παιδιά μας.
Η αξιολόγηση:
1.
Δεν είναι μια «ουδέτερη» και «αντικειμενική»
διαδικασία, αλλά μια διαδικασία αυταρχική, μοχλός ανατροπής των εργασιακών
σχέσεων και διακαιωμάτων, άρσης της μονιμότητας και απολύσεων, με τη ... βούλα της
δήθεν αξιοκρατίας.2. Επιδιώκει να χειραγωγήσει ιδεολογικά τους εκπαιδευτικούς, να τους καθυποτάξει διοικητικά, να επιβάλει τη συμμόρφωση και την πειθάρχηση.
3. Αποτελεί σημαντικό μοχλό της αντιδραστικής αναδιάρθρωσης του σχολείου και της οικοδόμησης του σχολείου της αγοράς.
4. Κατηγοριοποιεί τα σχολεία σε «πετυχημένα» και «αποτυχημένα» με αγοραία κριτήρια.
5. Επιδιώκει την ταξική κατηγοριοποίση των μαθητών και των σχολείων, τιμωρώντας τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς με βάση τις επιδόσεις των μαθητών.
6. Η ζωντανή εκπαιδευτική πράξη, από σύνθετη λειτουργία, μετατρέπεται σε άθροισμα μετρήσιμων πράξεων, συμπεριφορών και σχέσεων, οι ανθρώπινες διανοητικές λειτουργίες και ικανότητες «μετρώνται» με βάση τα πρότυπα της βιομηχανίας και του εμπορίου. Η εκπαιδευτική διαδικασία επηρεάζεται από πολυάριθμους κοινωνικούς, οικονομικούς, πολιτισμικούς κλπ παράγοντες και δεν μπορεί «να μετρηθεί».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου