Mερικές επισημάνσεις στις δικαιολογίες του υπουργείου:
'Οι υπόλοιπες επτά ειδικότητες επαγγελμάτων αφορούν επαγγέλματα Υγείας και Πρόνοιας, οι απόφοιτοι των οποίων στην πλειοψηφία τους δεν βρίσκουν επαγγελματική αποκατάσταση. "
Δηλ. θα πρέπει να καταργήσει και όλα τα άλλα τμήματα, σε άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης, των οποίων οι πτυχιούχοι δεν απορροφώνται από τη αγορά εργασίας;;;
Ποια ακριβώς "αγορά εργασίας" εννοεί στη σημερινή μνημονιακή Ελλάδα με την ανεργία των νέων 15-24 ετών να έχει εκτοξευτεί στο 57,5% τον Απρίλιο του 2013;
"Στις ΕΠΑΣ: Τον Σεπτέμβριο του 2013 στην Α' τάξη ΕΠΑΣ δεν θα παρέχονται οι ειδικότητες που καταργούνται για τους μαθητές που αποφοίτησαν εφέτος από την Α' Λυκείου ΕΠΑΛ ή Γενικού Λυκείου, δηλαδή: Αργυροχρυσοχοΐας, σχεδίασης και παραγωγής ενδύματος, βοηθών φυσιοθεραπευτών, βοηθών οδοντοτεχνιτών, βοηθών ακτινολογικών εργαστηρίων, βοηθών φαρμακείων, αισθητικής τέχνης και κομμωτικής τέχνης.
Τον Σεπτέμβριο του 2013 σε αυτές τις ειδικότητες των ΕΠΑΣ υπάρχουν μαθητές μόνο στη Β' ΕΠΑΣ και είναι συνολικά 5.960, οι οποίοι αδιάλειπτα θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και γι' αυτό τον σκοπό θα απασχοληθούν ωρομίσθιοι καθηγητές, με προτεραιότητα πρόσληψης για αυτούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, όπως προβλέψαμε στο σχετικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε."
Απαντήσεις στις αιτιάσεις της ΟΛΜΕ για διάλυση της Τεχνικής
εκπαίδευσης που τινάζει στον αέρα 20.000 μαθητές, δίνει το υπουργείο
Παιδείας. Σε άτυπη ενημέρωσή του ο Κώστας Αρβανιτόπουλος περνά στην
αντεπίθεση καταγράφοντας πέντε «μύθους» και «πραγματικότητες».
1. Μύθος: Το υπουργείο Παιδείας κλείνει τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, «καταργεί» την Τεχνική Εκπαίδευση.
Η πραγματικότητα: Στην τεχνική εκπαίδευση, στα ΕΠΑΛ μετά την Α' Λυκείου υπάρχουν 12 τομείς επαγγελμάτων με επιμέρους ειδικότητες και στις ΕΠΑΣ 30 ειδικότητες επαγγελμάτων εκ των οποίων καταργούνται στις ΕΠΑΣ 8 ειδικότητες επαγγελμάτων και στα ΕΠΑΛ 2 τομείς, με επιμέρους ειδικότητες επαγγελμάτων.
Οι πέντε από αυτές τις ειδικότητες επαγγελμάτων (Κομμωτικής - Αισθητικής - Γραφικών Τεχνών - Αργυροχρυσοχοΐας - Σχεδίασης και Παραγωγής ενδύματος) δεν αποτελούν αντικείμενο της τυπικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά επαγγελματικές δεξιότητες που μπορούν να αποδίδονται τόσο από τα δημόσια ΙΕΚ όσο και από Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) ή σε ανώτερο επίπεδο μερικές εξ αυτών από ΤΕΙ.
Οι υπόλοιπες επτά ειδικότητες επαγγελμάτων αφορούν επαγγέλματα Υγείας και Πρόνοιας, οι απόφοιτοι των οποίων στην πλειοψηφία τους δεν βρίσκουν επαγγελματική αποκατάσταση. Παράλληλα, δημιουργείται σύγχυση στην αγορά εργασίας η οποία πλήττει αποφοίτους ανώτερων βαθμίδων εκπαίδευσης, ιδίως ειδικοτήτων επαγγελμάτων αποφοίτων δημοσίων ΙΕΚ και ΤΕΙ. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τις εξής ειδικότητες επαγγελμάτων: Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων και Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων.
2. Μύθος: Το υπουργείο Παιδείας «καταργώντας» τη δημόσια τεχνική εκπαίδευση εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα και κυρίως ιδιωτικά ΙΕΚ.
Η πραγματικότητα: Σε όλη την επικράτεια λειτουργούν 11 ιδιωτικά ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ και 387 δημόσια ΕΠΑΛ και 102 δημόσιες ΕΠΑΣ. Από τα 11 ιδιωτικά τα 2 είναι ΕΠΑΛ και οι 9 ΕΠΑΣ, τα οποία προφέρουν ελάχιστες ειδικότητες από τις 49 ειδικότητες επαγγελμάτων που προσφέρονται στα δημόσια ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Συγκεκριμένα τα ιδιωτικά ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ είναι στις εξής περιοχές:
* Στη Θεσσαλονίκη 1 ΕΠΑΛ και 1 ΕΠΑΣ
* Στην Αχαΐα 2 ΕΠΑΛ και 1 ΕΠΑΣ
* Στην Πιερία 2 ΕΠΑΣ
* Στο Ηράκλειο 1 EΠΑΣ
* Στα Τρίκαλα 1 ΕΠΑΣ
* Στα Χανιά 2 ΕΠΑΣ
* Στην Αθήνα 1 ΕΠΑΣ
Επίσης, το υπουργείο Παιδείας λειτουργεί 91 Δημόσια ΙΕΚ τα οποία παρέχουν τις ανάλογες καταργούμενες ειδικότητες επαγγελμάτων, αλλά και με τη δρομολογούμενη αναβάθμισή τους θα μπορούν να τις παρέχουν και σε αποφοίτους Γυμνασίου.
3. Μύθος: Το υπουργείο Παιδείας καταργώντας τις θέσεις των 2.482 καθηγητών αυτών των κλάδων και ειδικοτήτων αφήνει στο δρόμο 20.000 μαθητές, τους αφήνει χωρίς σχολείο.
Η πραγματικότητα: Οι 13.165 μαθητές που από τη σχολική χρονιά 2012-2013 επέλεξαν ειδικότητες επαγγελμάτων που καταργούνται, απρόσκοπτα θα τις ολοκληρώσουν έως ότου να αποφοιτήσουν. Οι μαθητές που τον Σεπτέμβριο του 2013 πρέπει να επιλέξουν ειδικότητες επαγγελμάτων στις ΕΠΑΣ ή τομείς επαγγελμάτων στα ΕΠΑΛ θα επιλέξουν μεταξύ των εναπομεινάντων 22 ειδικοτήτων στις ΕΠΑΣ και 10 Τομέων στα ΕΠΑΛ.
Συγκεκριμένα:
* Στις ΕΠΑΣ: Τον Σεπτέμβριο του 2013 στην Α' τάξη ΕΠΑΣ δεν θα παρέχονται οι ειδικότητες που καταργούνται για τους μαθητές που αποφοίτησαν εφέτος από την Α' Λυκείου ΕΠΑΛ ή Γενικού Λυκείου, δηλαδή: Αργυροχρυσοχοΐας, σχεδίασης και παραγωγής ενδύματος, βοηθών φυσιοθεραπευτών, βοηθών οδοντοτεχνιτών, βοηθών ακτινολογικών εργαστηρίων, βοηθών φαρμακείων, αισθητικής τέχνης και κομμωτικής τέχνης.
Τον Σεπτέμβριο του 2013 σε αυτές τις ειδικότητες των ΕΠΑΣ υπάρχουν μαθητές μόνο στη Β' ΕΠΑΣ και είναι συνολικά 5.960, οι οποίοι αδιάλειπτα θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και γι' αυτό τον σκοπό θα απασχοληθούν ωρομίσθιοι καθηγητές, με προτεραιότητα πρόσληψης για αυτούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, όπως προβλέψαμε στο σχετικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε.
* Στα ΕΠΑΛ: Τον Σεπτέμβριο του 2013 στην Β' τάξη ΕΠΑΛ δεν θα παρέχεται ο Τομέας Υγείας & Πρόνοιας καθώς και ο Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών - Γραφικών Τεχνών, που καταργούνται για τους μαθητές που αποφοίτησαν εφέτος από την Α' Λυκείου ΕΠΑΛ ή Γενικού Λυκείου.
Τον Σεπτέμβριο του 2013 σε αυτές τις Ειδικότητες των ΕΠΑΛ υπάρχουν μαθητές μόνο στη Γ' ΕΠΑΛ και είναι συνολικά 7.205, οι οποίοι απρόσκοπτα θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και γι' αυτό τον σκοπό θα απασχοληθούν ωρομίσθιοι καθηγητές με προτεραιότητα πρόσληψης για αυτούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, όπως προβλέψαμε στο σχετικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε.
4. Μύθος: Οι μόνιμοι καθηγητές των καταργούμενων ειδικοτήτων κάλυπταν πλήρως ή τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος τους τις ανάγκες σε προσωπικό.
Η πραγματικότητα: Στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ εργάζονται ως σήμερα 10.560 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, δηλαδή περίπου το 12% του συνόλου του μόνιμου προσωπικού της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Από τους 10.560 εκπαιδευτικούς, οι 9.420 είναι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, οι 844 είναι Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (συμπεριλαμβανομένων των ΚΑΤΕΕ και ΚΑΤΕ) και οι 296 είναι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με την κατάργηση των παρεχόμενων ειδικοτήτων επαγγελμάτων καταργούνται 50 κλάδοι ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και αντίστοιχα τίθεται σε διαθεσιμότητα το σύνολο των 296 Καθηγητών αποφοίτων ΔΕ, 218 από το σύνολο των 844 καθηγητών αποφοίτων ΤΕ και 1.968 από το σύνολο των 9.420 καθηγητών ΠΕ.
Παράλληλα με τους 10.560 μόνιμους εκπαιδευτικούς ετησίως απασχολούνταν περίπου 750 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι καθηγητές, δηλαδή το 6,5% του απασχολούμενου πλήθους εκπαιδευτικών. Το ποσοστό των αναπληρωτών και ωρομισθίων διπλασιάζεται στις ειδικότητες εκπαιδευτικών που καταργούνται. Συγκεκριμένα οι μόνιμοι καθηγητές των οποίων οι κλάδοι καταργούνται είναι συνολικά 2.482 και ετησίως σε αυτούς τους κλάδους και τις ειδικότητες καθηγητών απαιτούνταν περίπου 350 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι καθηγητές, δηλαδή 11% του απασχολούμενου πλήθους.
5. Μύθος: Στις καταργούμενες ειδικότητες επαγγελμάτων είχαν πρόσβαση όλοι οι μαθητές της χώρας για να τις επιλέξουν εάν το επιθυμούσαν.
Η πραγματικότητα: Σε όλη την επικράτεια λειτουργούν 387 σχολικές μονάδες ΕΠΑΛ και 102 σχολικές μονάδες ΕΠΑΣ. Ως το σχολικό έτος 2012-2013 στα ΕΠΑΛ μπορούσες να φοιτήσεις και να αποφοιτήσεις σε μία εκ των 19 προσφερομένων ειδικοτήτων και στις ΕΠΑΣ σε μία εκ των 30 προσφερομένων ειδικοτήτων. Θεωρητικώς όμως, γιατί στην πραγματικότητα δεν παρέχουν όλα τα ΕΠΑΛ και όλες οι ΕΠΑΣ το σύνολο αυτών των ειδικοτήτων και των τομέων, παρά μόνο κάποιες εξ αυτών.
«Και το ποια ειδικότητα παρέχεται πού εξαρτάται από το αν υπάρχει έστω ένας μόνιμος καθηγητής που μπορεί να "συμπαρασύρει" τη δημιουργία τμήματος, δηλαδή την εγγραφή μαθητών, στο συγκεκριμένο σχολείο και αν συγκεντρωθεί ο μαγικός αριθμός των 15 μαθητών, ενώ στη νησιωτική και ορεινή Ελλάδα ο αριθμός αυτός περιορίζεται στους 10» καταλήγει το ίδιο κείμενο.
1. Μύθος: Το υπουργείο Παιδείας κλείνει τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, «καταργεί» την Τεχνική Εκπαίδευση.
Η πραγματικότητα: Στην τεχνική εκπαίδευση, στα ΕΠΑΛ μετά την Α' Λυκείου υπάρχουν 12 τομείς επαγγελμάτων με επιμέρους ειδικότητες και στις ΕΠΑΣ 30 ειδικότητες επαγγελμάτων εκ των οποίων καταργούνται στις ΕΠΑΣ 8 ειδικότητες επαγγελμάτων και στα ΕΠΑΛ 2 τομείς, με επιμέρους ειδικότητες επαγγελμάτων.
Οι πέντε από αυτές τις ειδικότητες επαγγελμάτων (Κομμωτικής - Αισθητικής - Γραφικών Τεχνών - Αργυροχρυσοχοΐας - Σχεδίασης και Παραγωγής ενδύματος) δεν αποτελούν αντικείμενο της τυπικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά επαγγελματικές δεξιότητες που μπορούν να αποδίδονται τόσο από τα δημόσια ΙΕΚ όσο και από Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) ή σε ανώτερο επίπεδο μερικές εξ αυτών από ΤΕΙ.
Οι υπόλοιπες επτά ειδικότητες επαγγελμάτων αφορούν επαγγέλματα Υγείας και Πρόνοιας, οι απόφοιτοι των οποίων στην πλειοψηφία τους δεν βρίσκουν επαγγελματική αποκατάσταση. Παράλληλα, δημιουργείται σύγχυση στην αγορά εργασίας η οποία πλήττει αποφοίτους ανώτερων βαθμίδων εκπαίδευσης, ιδίως ειδικοτήτων επαγγελμάτων αποφοίτων δημοσίων ΙΕΚ και ΤΕΙ. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τις εξής ειδικότητες επαγγελμάτων: Βοηθοί Φαρμακείων, Βοηθοί Φυσιοθεραπευτών, Βοηθοί Ακτινολογικών Εργαστηρίων, Βοηθοί Οδοντοτεχνιτών, Βοηθοί Νοσηλευτών, Βοηθοί Ιατρικών και Βιολογικών Εργαστηρίων και Βοηθοί Βρεφονηπιοκόμων.
2. Μύθος: Το υπουργείο Παιδείας «καταργώντας» τη δημόσια τεχνική εκπαίδευση εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα και κυρίως ιδιωτικά ΙΕΚ.
Η πραγματικότητα: Σε όλη την επικράτεια λειτουργούν 11 ιδιωτικά ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ και 387 δημόσια ΕΠΑΛ και 102 δημόσιες ΕΠΑΣ. Από τα 11 ιδιωτικά τα 2 είναι ΕΠΑΛ και οι 9 ΕΠΑΣ, τα οποία προφέρουν ελάχιστες ειδικότητες από τις 49 ειδικότητες επαγγελμάτων που προσφέρονται στα δημόσια ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Συγκεκριμένα τα ιδιωτικά ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ είναι στις εξής περιοχές:
* Στη Θεσσαλονίκη 1 ΕΠΑΛ και 1 ΕΠΑΣ
* Στην Αχαΐα 2 ΕΠΑΛ και 1 ΕΠΑΣ
* Στην Πιερία 2 ΕΠΑΣ
* Στο Ηράκλειο 1 EΠΑΣ
* Στα Τρίκαλα 1 ΕΠΑΣ
* Στα Χανιά 2 ΕΠΑΣ
* Στην Αθήνα 1 ΕΠΑΣ
Επίσης, το υπουργείο Παιδείας λειτουργεί 91 Δημόσια ΙΕΚ τα οποία παρέχουν τις ανάλογες καταργούμενες ειδικότητες επαγγελμάτων, αλλά και με τη δρομολογούμενη αναβάθμισή τους θα μπορούν να τις παρέχουν και σε αποφοίτους Γυμνασίου.
3. Μύθος: Το υπουργείο Παιδείας καταργώντας τις θέσεις των 2.482 καθηγητών αυτών των κλάδων και ειδικοτήτων αφήνει στο δρόμο 20.000 μαθητές, τους αφήνει χωρίς σχολείο.
Η πραγματικότητα: Οι 13.165 μαθητές που από τη σχολική χρονιά 2012-2013 επέλεξαν ειδικότητες επαγγελμάτων που καταργούνται, απρόσκοπτα θα τις ολοκληρώσουν έως ότου να αποφοιτήσουν. Οι μαθητές που τον Σεπτέμβριο του 2013 πρέπει να επιλέξουν ειδικότητες επαγγελμάτων στις ΕΠΑΣ ή τομείς επαγγελμάτων στα ΕΠΑΛ θα επιλέξουν μεταξύ των εναπομεινάντων 22 ειδικοτήτων στις ΕΠΑΣ και 10 Τομέων στα ΕΠΑΛ.
Συγκεκριμένα:
* Στις ΕΠΑΣ: Τον Σεπτέμβριο του 2013 στην Α' τάξη ΕΠΑΣ δεν θα παρέχονται οι ειδικότητες που καταργούνται για τους μαθητές που αποφοίτησαν εφέτος από την Α' Λυκείου ΕΠΑΛ ή Γενικού Λυκείου, δηλαδή: Αργυροχρυσοχοΐας, σχεδίασης και παραγωγής ενδύματος, βοηθών φυσιοθεραπευτών, βοηθών οδοντοτεχνιτών, βοηθών ακτινολογικών εργαστηρίων, βοηθών φαρμακείων, αισθητικής τέχνης και κομμωτικής τέχνης.
Τον Σεπτέμβριο του 2013 σε αυτές τις ειδικότητες των ΕΠΑΣ υπάρχουν μαθητές μόνο στη Β' ΕΠΑΣ και είναι συνολικά 5.960, οι οποίοι αδιάλειπτα θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και γι' αυτό τον σκοπό θα απασχοληθούν ωρομίσθιοι καθηγητές, με προτεραιότητα πρόσληψης για αυτούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, όπως προβλέψαμε στο σχετικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε.
* Στα ΕΠΑΛ: Τον Σεπτέμβριο του 2013 στην Β' τάξη ΕΠΑΛ δεν θα παρέχεται ο Τομέας Υγείας & Πρόνοιας καθώς και ο Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών - Γραφικών Τεχνών, που καταργούνται για τους μαθητές που αποφοίτησαν εφέτος από την Α' Λυκείου ΕΠΑΛ ή Γενικού Λυκείου.
Τον Σεπτέμβριο του 2013 σε αυτές τις Ειδικότητες των ΕΠΑΛ υπάρχουν μαθητές μόνο στη Γ' ΕΠΑΛ και είναι συνολικά 7.205, οι οποίοι απρόσκοπτα θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και γι' αυτό τον σκοπό θα απασχοληθούν ωρομίσθιοι καθηγητές με προτεραιότητα πρόσληψης για αυτούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, όπως προβλέψαμε στο σχετικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε.
4. Μύθος: Οι μόνιμοι καθηγητές των καταργούμενων ειδικοτήτων κάλυπταν πλήρως ή τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος τους τις ανάγκες σε προσωπικό.
Η πραγματικότητα: Στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ εργάζονται ως σήμερα 10.560 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, δηλαδή περίπου το 12% του συνόλου του μόνιμου προσωπικού της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Από τους 10.560 εκπαιδευτικούς, οι 9.420 είναι Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, οι 844 είναι Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (συμπεριλαμβανομένων των ΚΑΤΕΕ και ΚΑΤΕ) και οι 296 είναι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με την κατάργηση των παρεχόμενων ειδικοτήτων επαγγελμάτων καταργούνται 50 κλάδοι ειδικοτήτων εκπαιδευτικών και αντίστοιχα τίθεται σε διαθεσιμότητα το σύνολο των 296 Καθηγητών αποφοίτων ΔΕ, 218 από το σύνολο των 844 καθηγητών αποφοίτων ΤΕ και 1.968 από το σύνολο των 9.420 καθηγητών ΠΕ.
Παράλληλα με τους 10.560 μόνιμους εκπαιδευτικούς ετησίως απασχολούνταν περίπου 750 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι καθηγητές, δηλαδή το 6,5% του απασχολούμενου πλήθους εκπαιδευτικών. Το ποσοστό των αναπληρωτών και ωρομισθίων διπλασιάζεται στις ειδικότητες εκπαιδευτικών που καταργούνται. Συγκεκριμένα οι μόνιμοι καθηγητές των οποίων οι κλάδοι καταργούνται είναι συνολικά 2.482 και ετησίως σε αυτούς τους κλάδους και τις ειδικότητες καθηγητών απαιτούνταν περίπου 350 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι καθηγητές, δηλαδή 11% του απασχολούμενου πλήθους.
5. Μύθος: Στις καταργούμενες ειδικότητες επαγγελμάτων είχαν πρόσβαση όλοι οι μαθητές της χώρας για να τις επιλέξουν εάν το επιθυμούσαν.
Η πραγματικότητα: Σε όλη την επικράτεια λειτουργούν 387 σχολικές μονάδες ΕΠΑΛ και 102 σχολικές μονάδες ΕΠΑΣ. Ως το σχολικό έτος 2012-2013 στα ΕΠΑΛ μπορούσες να φοιτήσεις και να αποφοιτήσεις σε μία εκ των 19 προσφερομένων ειδικοτήτων και στις ΕΠΑΣ σε μία εκ των 30 προσφερομένων ειδικοτήτων. Θεωρητικώς όμως, γιατί στην πραγματικότητα δεν παρέχουν όλα τα ΕΠΑΛ και όλες οι ΕΠΑΣ το σύνολο αυτών των ειδικοτήτων και των τομέων, παρά μόνο κάποιες εξ αυτών.
«Και το ποια ειδικότητα παρέχεται πού εξαρτάται από το αν υπάρχει έστω ένας μόνιμος καθηγητής που μπορεί να "συμπαρασύρει" τη δημιουργία τμήματος, δηλαδή την εγγραφή μαθητών, στο συγκεκριμένο σχολείο και αν συγκεντρωθεί ο μαγικός αριθμός των 15 μαθητών, ενώ στη νησιωτική και ορεινή Ελλάδα ο αριθμός αυτός περιορίζεται στους 10» καταλήγει το ίδιο κείμενο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου